火曜日, 2月 27, 2007

what colour were dinosaurs??

恐竜の色??
よく絵に出てくる恐竜の色は緑だったり、茶色だったり、、本当は?
In the pictures, they are usually painted by green or dark brown, but is it right?
Direct fossil evidence for dinosaur skin color is unknown. Paleontologists think that some dinosaurs likely had protective coloration, such as pale undersides to reduce shadows, irregular color patterns ("camouflage") to make them less visible in vegetation, and so on. Those dinosaurs that had enough armor, such as the stegosaurs and ceratopsians, may not have needed protective coloration but may have been brightly colored as a warning to predators or as a display for finding a mate. Most dinosaurs probably were as brightly colored as modern lizards, snakes, or birds.
http://pubs.usgs.gov/gip/dinosaurs/color.html

率直に言ってしまうと恐竜の皮膚の色は化石から、解明できません。でも、考古学者達は、保護色的な色、たとえば・・・影をなるべく少なくするような、ちょい暗目の色、草木や植物に紛れる感じの疎らな色(迷彩色)だったのでは、と考えています。
でも、丈夫な甲冑で体を覆っていた恐竜、stegosaursやceratopsiansは、そんな、保護色的なものは必要なかったのでは??という事になりますが、しかし捕食者を、警戒したり、相手を見つける為に、明るい色が必要だったとも考えられます。
恐らく、ほとんどの恐竜は、近代で見られる、トカゲ、ヘビ、鳥などのような色だったとか。。。。
結局、本当の事は分からんって、ことでした(^^)じゃんじゃん。。

1 件のコメント:

TETSU さんのコメント...

「。。。という事になりますが、しかし捕食者を、警戒したり、相手を見つける為に、明るい色が必要だったとも考えられます。。。」

警戒したりで良いのかな?警戒「される」ためだけど、俺の日本語が変なのかな? v(^o^)7"

それ以外は素晴らしい。戸田奈津子も納得。
v(^Q^)//